23.7.08

Elaun perbatuan naik?!..

Tiga empat hari ini aku berulang alik dari KL ke Putrajaya kerana menyiapkan set Anugerah Media Islam Negara di PICC, Putrajaya. Aku bukan nak cerita pasal set. Aku cerita pasal perjalanan. Dari KL ke Putrajaya jarak perjalanan lebih kurang 45 km. Pergi dan balik dalam 90km . x 4 hari=360km. 360 x 0.70 =RM252. Sekarang ,dengan kenaikan harga minyak yang begitu tinggi rasa tidak berbaloi bagi aku kakitangan awam untuk bertugas di luar pejabat dengan menggunakan kereta sendiri. Harap elaun perbatuan dapat ditingkatkan lagi jumlahnya kerana kami penjawat awam sekarang ini berasa tidak selesa untuk bertugas di luar pejabat. Apabila mood bekerja hilang maka hasilnya ialah produk yang tidak berkualiti.

2 comments:

staff gomen said...

guna la hidro fuel..

staff gomen said...

tak pun guna satu produk jenama I-CHARGE..barang ni cucuk kat tempat cucuh api rokok dalam kereta..ianya mampu menyelaras agihan arus elektrik di dalam kereta sekaligus meningkatkan keupayaan enjin..maksudnya enjin lebih baik dan bersih..bila enjin lebih bersih maka pembakaran lebih sempurna dan akan mengurangkan penggunaan petrol..

aku dulu memang tak minat dengan produk2 macam ni..sebab pada aku semuanya tak lain adalah nak mengikis duit poket aku..

tapi ada member aku bagi pinjam..guna seminggu..kalau ok baru beli..aku pun pinjam la..memang ada perubahan..nak kata berubah banyak tu tipu la pulak..tapi ada la kurang sikit..kalau dulu isi RM50 boleh boleh travel dari rumah ke opis selama 6 hari semata-mata tapi bila dah guna I-CHARGE ni boleh la jadi 8 hari..

kalau nak bagitau aku..harganya rm595..warranty setahun..aku tak jual tapi ada member yang jual..aku hanyalah seorang pengguna yang berpuashati dengan alat tersebut..

sekian..