26.8.08

Keputusan PRK Permatang Pauh

KEPUTUSAN/RESULTS - PULAU PINANG P44:PERMATANG PAUH:PP:58,459

1.Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR) 31,195 undi.
2.Hanafi Mamat (AKIM) 92 undi.
3.Datuk Arif Shah Omar Shah (BN)15,524 undi.
Jumlah mengundi/Votes cast 38,144
Peratus/Percentage 65.25 peratus
Undi rosak/Spoilt votes 447 undi
Majoriti/Majority 15,671 undi.
Penyandang/Incumbent:Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail(PKR)
Undi diperolehi/Votes Polled:2008:30,348
Majoriti/Majority:13,398

—BERNAMA

7 comments:

bukan pengundi berdaftar said...

Kebangkitan Rakyat semakin kukuh..

AWAS BN!!!

putrizmia said...

mmg dh agak Dato Seri Anwar pasti menang!!!!lepas ni pasti BN lebih berjaga-jaga!!

Ayoh Nik said...

nak berjaga jaga tang mana tu...
bukan kena berjaga jaga,
kena perbetulkan yg senget,cerahkan yang gelap dan luruskan yang bengkok.kena sadar..
kalo berjaga jaga buat benda sama juga...memang lumpuh la sat agi bn ni...

putrizmia said...

eh!ayohnik ni mcm faham jer maksud putriz!!!sj jer x mau jelaskan maksud yg sbnrnya...biar nmpk general dan penuh tersirat,sbb bnyk sgt yg dh tersurat selama BN berkuasa!

aman310 said...

erm..alhamdulillah...
nampaknya mungkin lepas ni akan ader kesedaran la skit...tapi kita sumer jugak kena peka..jgn pekak dah la...sebab setiap pemimpin yg adil mana pun akan ada agenda utk diri sndiri...so renung2kan sama jugak k...buakn BN je,,,tapi KITA sumer jugak...wallahhu'alam

PAK said...

undur LAH..

putrizmia said...

eh!!!!salam!cm kenal jer????ermmm!!