7.9.08

Batik vs Jean

Khamis lepas saya sengaja tak pakai baju batik ke pejabat. Pakai kemeja berkain jean( jeane). Tapi tak siapa perasan. Rakan-rakan buat tak tahu sahaja. Kalaulah depa tanya 'awat tak pakai batik?' . Saya akan jawab: Dulu zaman Datin Sri Endon, dia suka batik, kita pakailah batik tanda akur pada perintah PM dan isterinya. Sekarang zaman Datin Sri Jeane, kenalah pakai jean....." har har har
Oleh kerana tiada kawan-kawan yang tanya kenapa saya pakai jean hari itu, maka saya biarkan jawapannya dalam kotak fikiran saya sahaja tanpa diketahui oleh sesiapa.
Lagi sekali har har har..

7 comments:

armmean said...

har..har..harun salim bacik tul..nasib baik aku x tanye,sb. rasanya time tu mmg gatal mulut nak tanya..klu tak, sure kena taik2punya..kelepek! ke muka director ahmad nisfu..har..har..

badai said...

eleh...baju batik dlm washing machine ler...tu yg x pakai aritu..

jawa peranakan said...

kenapa perlu pakai baju batik? pakai kain batik tak boleh ke?

marilah kita ramai2 pakai kain batik ke pejabat setiap khamis...

kenapa? lucu ke?

ala..saudara2 kita di belah pantai timur tu steady je pakai kain batik..hari2 pulak tu..tetap nampak macho dan berkaliber..

staff gomen said...

dulu endon suka batik maka kita semua kena pakai batik..

aku tunggu rosmah jadi 1st lady.. nampaknya dia suka gaya rambut tinggi 2 kaki..

maka ramailah staff kerajaan kena berambut sedemikian setiap hari khamis..

hahaha..mampos...

R@duan said...

ngumpat ye!?...ingat,..bulan pose nii..

staff gomen said...

betul la.. astaghafirullah..aku lupa tak boleh mengumpat di bulan puasa..tapi aku tak lupa berpuasa tau..

kepada kawan2 semua..sila abaikan komen aku pasal gaya rambut tinggi 2 kaki tu ye..kalau nak baca pun tunggu lepas raya la ye..hehehe..

terima kasih tuan raduan sebab ingatkan saya..maklum la saya ni MELAYU dan sememangnya MELAYU MUDAH LUPA..

aman310 said...

har,,har,,.haruan makan anak tul la,,,
erm.bagus jugak tu...bagi yg dah berkawin,,kalau pakai kain batik jer hari khmis, balik kerja terus jer la bagi salamkat isteri,,,huhuhu...
pe2 hal pun, untuk keselesaan pakai jer la apa yg patut,jgn bogel sudah,,,,wakakakakak