22.9.08

ORANG MATI MENYANYI...

Dekat-dekat nak raya ni banyak orang mati 'bangun dari kubor'. Jasad mereka memang tak kelihatan tetapi suara mereka berdesing-desing kedengaran di corong-corong radio. Kadangkala dapat tengok jasad mereka juga bernyanyi lagu SELAMAT HARI RAYA di kaca tv. Tetapi kebangkitan dari kubor mereka itu tidak pula menakutkan kita tetapi menyeronokkan. Seronok ke?

Pendapat anda?

8 comments:

Nik said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

apa maksudmu tuan hamba?

cabey said...

betapa seksa nyer org yang dah mati yang empunya lagu tuu... dimana lagu nyer x renti-renti orang main kan...di radio..dlm keta.. moh pakat sedekah kan fatihah ker ader ler jugak...terseksa woo org yang dah mati ooo kesian

rahmanraof said...

al fatihah..lagu2 raya ni mesti byk dpt royalti, cmne dorg kira royalti ni ek?

jawa peranakan said...

tu la..
MORAL OF THE STORY - jangan buat album nyanyi2 masa hidup ni..

tapi buat la album mengaji..kalau org dengar dalam radio ke, TV ke, kaset ke, CD ke atau di mana2 je la..ia umpama ilmu yang masih digunakan walaupun kita dah tak ada..

so..kepada penyanyi2 tersohor masa kini..BERINGATLAH!! PILIHAN DI TANGAN ANDA..TAPI PEMBALASAN DI TANGAN TUHAN!!

aman310 said...

pada pendapat saya la tuan..erm..pendapatan yg sungguh lumayan,,hehe,,tapi bagi yang menyiarkan la,,,tp untuk yg roh menyanyi tu..terseksa la untuknyer,,huuh...cian roh tu,,tapi nak wat macammner,,selagi tak dibendung,,selagi tu la kita bleh tengok"ENTITI" ini bergerak sekitar kita...huhuhu
wallahhua'lam...

cabey said...

maksud saya kalu dengar dia baca quran ker ader laa terang sket kubor nyer ...nii bende dunia dah laa gelap lagi malap laaaa

penjejak badai said...

itulah akhir zaman...