25.10.08

SURATKHABAR BUKAN SEKADAR UNTUK DIBACA...


8 comments:

R@duan said...

...boleh juga di guna untuk menconteng, bungkus nasi lemak, siang ikan, lap sinki dapur, dan jual kat 'suratkhabar lamaaaaa'...

BAINI KHAIRI said...

agaknya bagaimana rupa poster pilihanraya dengan kekreatifan sebegini?

armmean said...

jenguk2 la blog sy..wat come back ni..he..he..cerita2 biasa saja..

Nik said...

pernah kena piat tlinga ngan mak aku sbb suka conteng paper mase kecik dulu..tak sempat dia baca aku dah conteng...skrg da kurang skit sbb dah pandai pakai drawing block...tak sangka en. r@duan masih conteng paper skrg ek..
'tak kena piat telinga ker?'hehe

armmean said...

aku rasa tabiat conteng paper ni mmg terjadi kpd. org2 yg bergelar pereka sejak dari dulu lg..mmg dr kecik, tgn ni keja nak conteng jer..(termsk jamban skolah haku..hahaha, tu klu tul2 geram kat cikgu ka, member2 ker..takkan nak conteng kat dahi cikgu kot..mahu kena terajang punya)

putrizmia said...

apa la dr menconteng kat jamban sekolah..baik tunjukkan bakat yg ada ms sekolah tuh dgn menconteng @ mencantikkan dinding2 sekolah...teringat dulu ms sekolah kira aku ni aktif la gak ..ms tu aku pegang bnyk jawatan pengerusi la..salah satunya pengerusi persatuan p.seni dan p.islam..telah bergabung dan melukis serta menghias dinding bilik guru..mmg cantik ar sekolah aku ms tuh dgn hasil seni aku dan kekwn aku yg seangkatan minat dlm seni..berguna juga bakat aku nih...huhuhu

cabey said...

manusia sememangnyer dilahirkan dengan pemikiran kreatif dan seni.... tak kira apa jua bentuk hasil kreatif dan seni yang dipunyai oleh individu tersebut...maka tak hairan lah jika menconteng itu menjadi amalan/tabiat seseorang itu..
ini menunjukkan seseorang ingin melepaskan geram/gian/skil atau apa jua yang istilah yang membolehkannya mmenghasikan idea2 kreatifnya.....
taniah anda mmg berbakat!!

Nik said...

cebey is right..
pablo picasso cakap " semua kanak2 adalah artis dan pelukis, persoalannya bagaimana mengekalkan mereka sbg pelukis smpi ke tua"

tp aku rasa kalo semua jadi pelukis sape nak jadi petani, enginier,doktor, majistret, ahlul muzik....hrmmm..ape la dia tu.