17.11.08

NAMUN MIMPI TETAP MIMPI


Entah mengapa sejak dari kecil saya selalu dilanda mimpi terbang. Sungguh asyik sekali melintasi angkasaraya, melalui ruang udara bandaraya, hutan, sungai, paya dan ladang. Namun keindahan yang ada dalam mimpi takkan jadi realiti. Mimpi tetap mimpi. Yang akan diharungi adalah hidup realiti.

Kenapa ada mimpi terbang? Ada pakar boleh tolong jawab! Seronok juga layan mimpi terbang.

14 comments:

jawa peranakan said...

mungkin kerana ketika kecik dulu tuan bercita-cita ingin menjadi juruterbang pesawat penerbangan tambang murah kot...

Tuhfat al-Nafis11 said...

kalau bab mimpi macam mimpi mike tu.. teman dah alami dahh...banyak kali...jawap nyer kalau mengikut kitab Tajul Muluk...mukasurat yang ke berapa entah tak ingat..mike nii nak berhijrah ke satu tempat yang mike sendiri tak tahu.... insyaallah. Kata orang tua-tua kalau kita nak tahu apa maksud mimpi kita... kita kena catit lepas tuu tunggu dan lihat apa yang bakal berlaku pada diri kita...
jgn silap yop.. teman bukan laa bomoh...tapi pernah bertanya org tua teman..itu la jawap nyer

Nik said...

mimpi terbang mmg best....
mcm real jer....
hmmm...mmg beszzzz
wargghh...syok nyer terbangg!!!
alamak...mimpi rupenyee...

ape aku merapukan ini hah....

jawa peranakan said...

mimpi mandi lagi best.. keBASAHannya amat real hingga benar2 BASAH..

amat cun la lukisan pakcik yang sedang bermimpi tu.. amat halus detailnya..

R@duan said...

Pakcik ini adalah seorang peniaga kecil yang menggunakan basikal untuk meniaga di pekan Kuala Kangsar. Sementara menunggu bot penambang sampai untuk pulang ke seberang beliau sempat lelap menghilangkan keletihan. Seharian mencari rezeki pasti memenatkan bagi golongan warga tua seperti beliau. Gambar ini saya rakam pada Ahad lalu di jeti penambang K.K.

jawa peranakan said...

ooo...foto...patut la detail..

ku pikirkan potret..

R@duan said...

Banyak software boleh guna utk efek seperti di atas. LucisArt, Photoshop, Photospace....

Tuhfat al-Nafis11 said...

alamak ..yop terer laa ajor teman guna lucis art boleh tak...teman nak belajo ngan mike laa...hehehhahhahahaha

Mak Su said...

mimpi terbang? nak dpt kepak ker?

R@duan said...

tuhfat al nafis:
-saya pun budak baru belajo...ngn mike

mak su:
-ha'ah...selalu mimpi terbang. syoknya. apa maknanya tu? kuat berangan agaknya tak?

tempayanbudu said...

Salam..

Kalo selalu mimpi terbang maksudnya nk jadik superman kot..x pon pepaya @ orang terbang..huhuuh..Mcm2 lar kome..awok mcm kenal jer pakcik tue lar...awok pernoh kena maroh ngan dier pasai usik basikal dier sementara nk blk dari sekkolah clifford..hahha..hensem lagi org tue tue yer..

NASIRUDDIN BIN DIN said...

assalamualaikum duan. teman nak tanya mike.. sape nama pakcik tu. teman kenei dia. nama dia teman udoh lupe.

NASIRUDDIN BIN DIN said...

yang lene tatap lene.keperitan hidup tak siape yang tahu.Bot tambang yang di tunggu tak kunjung tibe. nak nyeberang ikut jambatan baru rase tak berdaye.entah mengape mimpi sampey dulu dari bot tambang.
Teman geram nengok misei dia tu.. nak je teman cukor kan...

pak u chaer said...

Tajuk nye mimpi terobang.
Tak siape pun tahu keperitan hidup yang di tanggong oleh
yang empunye diri.bot tambang yang di tunggu tak kunjung tibe.Nak melalui jambatan baru. Mungkin tak berdaye mengayoh besikar.Kalau di ikut kan hati. Mahu di jerit melaung bot tambang di serang sungai. Entah kenape mimpi yang tibe dulu dari bot tambang.