3.12.08

AKHIRNYA...BONGAP BONA!

Kadang kadang kita ni sebagai pekerja, adakalanya melihat orang atasan membuat keputusan yang bodoh sungguh. Tapi nak buat macamana ye? Kita cuma mampu gelak dalam hati sajalah. Mereka nak berlabon juga walau pun apa yang dilabonnya tengin benar. Akhirnya sekali lagi kita tergelak dalam perut. Jangan terburai isi perut dah la.

..............................
Tambah sikit lagi.

(Slang Negeri9)
Orang atasan yang den maksudkan tu sebona yo orang bawah jugak, Orang yang di ateh dio tu pun sebona yo orang bawah jugak. Maksudnyo banyak lapih la ni. Limo nam lapih ado. Sapo yang nak buek keputusan ni...last last sapo pun tak beghani. walopun orang atasan tapi takat jadi posmen yo, buek apo. Macamano nak efektif. Makan maso nak buek sesuatu keputusan. Bongap. Ni la kalau banyak sangat kepalo. Kepalo tu kalau kek dalamnyo ado otak tak apo la jugak. Bongap. Kepalo jonih ni nak dibuek kari pun tak boleh. Kalau tidak nak jugak ngetes Kari Kepalo Orghang.

18 comments:

jawa peranakan said...

apa cerita sebenornye ni yop?

Tuhfat al-Nafis11 said...

aye orang bawahan jer....

nini ruspawan said...

yop duan,bile nak anto painting utk projek Alzheimer 2? keme tgh duk kumpul painting kengkawan ni. kalo dapat emel gambo dulu cantik sangat le tu..

tempayanbudu said...

Salam..ate ngaper mike duan..marah kan saper..udoh2 ler..Bos tetap bos..kuli tetap kuli..Redho jer lar..Lantok deme nk kate aper..ajer udoh tengin kan..jgn terburai geloknyer..nnt susah nk kutip isi perot..Hahaha

PutRiZ DaMia said...

sabor je le jawabnyer!!!

izan said...

ate...

buat tak faham udah ler...

armmean said...

hah!..ayohnik..paham tak maksud 'tengin' tu?nasib baik en. raduan letak kamus kat sblh tu..jenuh teman memikior makna 'tengin'..kalau tak, jadi 'tongong'(sama erti tengin-sila rujuk kamus labon disebelah) ler kite..keh..keh..keh..

R@duan said...

Kahg kahg kahg ( saya sedang tergelak dalam perut ni...)

R@duan said...

Nak tanya Ustaz Tempayanbudu;
kalau kita gelakkan orang, tapi dalam perut je @ dalam hati, berdosa ke tak? Ha jawab ustaz....

Jawa peranakan;
Kisah benar sekeliling kita

Tuhfat;
Atas dan bawah, sama-sama besh!

Nini;
Sedang diusahakan

Putrizmia;
Sod Ba Ro (sobri he he he..)

Izan;
Rugi la kalau buat tak faham, baik kita gelak dalam perut.!

Armmean;
kalau pekerja tengin biasa
kalau pemimpin tengin ...susah

Nik said...

buatle ape yang terdaye yoppppp.........






















sampai lulus.....

R@duan said...

oh ya....
'tengin' tu sama ertinya dengan bodo. Orang Perak selalu guna perkataan klasik itu. Orang Negeri9kata 'bongap'.
Ada sapa minat Klasik Nasional FM? Walau pun 'tengin' itu perkataan klasik tetapi jarang-jarang disebut oleh dejay Klasik Nasional FM.

dina said...

awok pun org bawoh juge...

atte yop tengin tu sama le dgn bongap...idok gitu yop?

PutRiZ DaMia said...

aduh!mmg panassssss rupernyer!!!mmg la geng labon skrg nih tongah panasssssss semuanyer...tp setakat ni putriz tgk cumer ayohnik ngan yop raduan jer..yg lain tu cam ok jer??????ape ke he nyer ni ?????

Tuhfat al-Nafis11 said...

kahkahakhakhakhakhakha...marah bebenor yop kite sorang nii..moh kite balik kpg...raye dah dekat nii buat ibadah qurban/kekah ker...sembelih kerobo klu geram sangat...tp jgn sampai putus kepala udah ler...hehehehehhehe
SELAMAT MENYAMBUT HAR RAYA QURBAN...

tempayanbudu said...

Kalo nk ikutkan idok ler baik buat krojer roper itu..tapi dh lumrah manusiakan..Rasulullah pernah senyum pada Aisyah R.A ketika mana air yg Aisyah buat terasa masin..dier silap letak, sepatutnya gula,tapi letak garam..Rasulullah senyum jer..tandanya ketawa dlm hati lar tue..Waalahualam..

rahmanraof said...

marah betul ni, bwk2 la bersabo yek..mmg dh suratan takdir, kt dijadikan org bawahan, klu suma org nk jadi ketua, sapa nk jadi pengikut..hahaha..

aman310 said...

ermm...dah nasib kita cenggini yop,,,naak melawan dah puas ar rasanya,,samapai otrang kata kita laser,,,tapi nak wat samner...tak erla,,kta tunggu keputusan sikit hari lagi,,dah malas dah teman saya nak pikirkan pasal dorang ni,,,kalau dorang main kasar,kita balas pakai pistol la,,kalau pakai blog jer dorang tak faham kot...warghhhhh...penat tak tido aku ni layan dorang nyer kehendak la ni....bengap tahap mentibang laut...( sejenis binatang yg aku tak tau camner upanyer...)

armmean said...

mmg bongap!..baik si karim pun pandai ckit..karim yg boruk tuu..