16.12.08

CIKGU 5 BINTANG

Norazizol, guru. tapi tak pernah mengajar saya. Saya mengenali beliau semenjak 1999. Baru-baru ini, raya haji ke3, saya menziarahinya di Ketereh, Kelantan. Menyambut saya dengan peluk Arab. Isterinya yang dipanggil Umi oleh anak murid juga baik terhadap saya. Ketika saya sampai di rumahnya jam 9.00 pagi, sudah ada 5 orang pelajar lelaki tingkatan 6, SMK Hamzah, Machang. Rupanya mereka sudah berada di rumah Cikgu Norazizol sedari semalam, -tidur di rumah cikgu-. Hamboi, mesti cikgu/cikgi sekelamin ini hebat banget. Memang...sesiapa yang berada disamping cikgu Norazizol akan gembira. Selang beberapa perkataan, anda akan ketawa apabila berbual dengannya. Betuuul! . Sebelum meninggalkan rumah beliau, saya dibekalkan seekor harimau dan sehelai kemeja. Harimau?....ia sebuah majalah tahunan sekolah. SMK Hamzah, ialah sebuah sekolah unggul di Machang, Kelantan.

7 comments:

tempayanbudu said...

Salam..

Teringin nk jadik cekgu roper ni..disukai ramai..huhhuhuh

Mak Su said...

bagus cikgu tu, happening ek.

R@duan said...

- teringat susah payah kami di UPSI, mengabiskan masa 3 tahun - udah tua-tua pergi belajo meninggalkan anak bini di kampung....InsyaAllah berkat pengorbanan, Cikgu Norazizol bakal naik gred lagi tahun hadapan. Amin..

Nik said...

amin,(armeannn)

sy pun dlu ada tringin nak jadi pendidik gak...takpela...tak kesampaian...tp masih boleh mendidik gak kat mana mana pun (mendidik diri sendiri)...hehe

tabik pada cikgu norazizol dan cikgu2 sumerr...sy respek cikgu cikgu....sob sob

armmean said...

cikgu?..
sy ni minat gak..sb. penah ngaja dulu..ngaja main2 jer..best..ramai bebudak..bila kiter sporting, diaorg suka..bile ngaja, diaorg senang dapat..rasa puas dpt curahkan ilmu, walaupun ciput...

PutRiZ DaMia said...

cikgu???cikgu yg baik dan di sukai ramai ek!!!waaaaaa...teringat lak saya kat cikgu2 yg mengajar sy ms zaman sekolah dulu..pengorbanan mu wahai cikgu2 amat bermakna sekali...

jawa peranakan said...

SELAMAT HARI GURU cikgu Norazizol..

yop..lain kali kalau kita jumpa, peluk le teman dengan pelukan Arab..teringin benor rasanya..