18.5.09

TAKDE CALON ????

Pilihanraya Kecil DUN N12 Penanti. BN tak letak calon? Ape ke he ? Apa kata penyokong BN di Penanti semasa pilihanraya lepas? Tak jantan la macam ni!. Pagi esok agaknya ada penyokong BN tegar berbaris di tepi jalan sambil mengangkat kainnya menunjukkan telor mereka yang beraneka ragam. Kalau tak puas hati mereka boleh pilih untuk buat parti baru BEBAS. Janji berlawan. Telor pecah sebab berlawan lebih baik dari telor tersimpan elok tapi busuk. Apa perasaan pengundi / penyokong tegar BN Penanti agaknya di saat ini. Tentu tengah libang libu. "dah buang *tebiat ke depa ni " kata mereka merujuk bos-bos mereka di KL.
* buang tebiat selalu dikaitkan tingkah laku pelik seseorang sebelum meninggal dunia.

5 comments:

Ainur68 said...

Ater kome, macam2 ler kome komen kat kerajaan tu...biorler deme simpan simpan telor tu jadi telor temelang.

jawa peranakan said...

haha..
dah lama tak dengor perkataan LIBANG LIBU..

Pencinta Pantai Bersih said...

Yop,
Mike je ler jadi calonnye... hehe. Ndak ke? Kalo ndak, teman boleh tolong... kannye tolong sponsor, tapi kalo nak tumpang rumah esok, boleh le. Udah le tu. Toksah lah komen kehe politik Penang. Penang dah jadi hok dema. Politik Peghoh lagi teman getek nengoknya. Jangan jadi hok dema juga nanti sudah... Terpinggir Melayu dibuatnya.. Harap Melayu sedo le...amin.

Nik said...

ish...aku cakap kang panjang lebo lak.

Anonymous said...

memang nak pupus da yop....tu yang buang tebiat tuuuu...!!