14.6.09

GRAFITTI di jln TAR, KL














Graffiti di jln TAR,KL, saiz 15'x20', media: cat/spray atas dinding, artis: tidak diketahui. tahun 2009 . Harga: percuma (lihat sahaja, ambil gambar pun percuma)

14 comments:

W@hid 2009 said...

Ada mesej tersendiri.kena perati betui2 baru masuk dlm pala otakkk...

tempayanbudu said...

Salam..

Yang penting cantik dan sedap mata memandang..hehe..

R@duan said...

bukan kerana nama
bukan kerana wang

R@duan said...

teman tabik dua tangan dengan geng-geng grafittis nii.... mereka mencantikkan dinding yg berlumut. tapi bukan geng vandalism conteng diding tak tentu hala tu...itu lain yop! jauh bezanya...grafittis kerjanya terancang, ada timing, modal, skil, art value. cuma kadangkala DBKL tak senang sebab mereka tak boleh buat macam tu...hua haa ha ha ha

jawa peranakan said...

wow..statement berhaluan kiri tu yop.. haha..

Abhamz said...

Seni jalanan yang sihat dan membuatkan kite berfikir maksud yang tersurat dan tersirat terhadap kerja seni yang dihasilkan itu.

Anonymous said...

Dah boleh buat kajian untuk sarjana ni...alang-alang mengumpul gambar biar boleh menjadi satu bahan kajian ilmiah untuk semua...

R@duan said...

sarjana tu apa. sarjan na na na ke? hua ha ha

Pencinta Pantai Bersih said...

Fuyoh.. cantik. Kami pernah berangan nak cari artis graffiti utk cantikkan dinding depan dan sisi luar rumah saya. Tapi sudahnya senyap gitu je. Ada sesiapa nak tolong buatkan? Ongkosnya saya tanggung.

R@duan said...

ppb
susah nak jumpa depa nii....buat kerja tgh malam...
siang kerja lain....

Pencinta Pantai Bersih said...

Yop, Graffiti yang ke 13 tu, yg ada gambar pokok 7 lai daun tu, Abdullah Jones ke yg lukis? Tandatgn mcm tulis "Jones" je...(ke Indiana Jones?hehe).. Kalau ye, meh le tolong lukis kat rumah teman. :)

Rasanya pernah terbaca, dema ni ada persatuan, tapi lupa lak nama persatuannya..

R@duan said...

salah satu...'Super Sunday'...top kat KL ni....tapi tak pernah nampak deme melahap dinding tu...

teman nak menyeru juga kalau geng tu ada baca blog ni, kontek le Pencinta Pantai Bersih, sebab dia nak buat satu artwork kat rumah dia....caranya buka blog dia, ambil no telefon dan call...

Pencinta Pantai Bersih said...

Emel la.. addnya, kakcikr@yahoo.com. Letak no telefon kat blog nanti jenuh nak menjawab..(hehe, perasan femes)

roslaini said...

seorang kawan pernah membuat kajian tentang grafiti untuk tesisnya ...tapi lebih kepada contengan pelajar atas meja...tapi yang ini lebih hebat...boleh buat tesis yop