29.9.09

KARYA JIWA KACAU

28.09.09, Jiwa celaru. Bila nak mula buat assignment, mood merudum. Apa taknya. Di UM ni (Jabatan Kesenian, Akademi Pengajian Melayu) Seni kena buat dalam dua bahagian, iaitu Senirupa dan Seni persembahan. kalau bab Senirupa tu ok juga. Bab seni persembahan ni aku kurang sikit. Seni rupa aku buat Graffiti, Seni persembahan kena buat pasal Sharifah Aini...alahai. nak kena bercinta dengan Sharifah Aini dulu baru boleh 'masyuk' kata orang. Memang pun, kalau kita tak minat sesuatu tu jangan paksa la... Lantas suatu pagi yang mulia, aku hadir ke benteng Sg Klang di Jalan Jelatek, dengan spray Pylox lebihan graf jam masa merdeka dulu. Aku pun melayan diri....Nah tengoklah hasilnya. Ini di siapkan dalam masa 2 jam. Walaupun begitu kau tetap akan kucintai hai Sharifah Aini, cuma beri aku sedikit masa lagi....I love U sayang !!
Orang bertanya "kenapa tak lukis di kertas atau kanvas saja" Jawapannya ialah " Susah nak jumpa kertas yang saiz besar macam ni, Kanvas kalau besar macam ni, mak oi Ribu-ribu RM nak kena keluar, mana nak kobek?.. Lagi pun hasil kerja street art bukan untuk di jual....
Street art @ Jalan Jelatek, K.Lumpur

8 comments:

Joe DaRaT said...

Sebelum raya, ok jer ... Rasa best .. Lepas Raya, teman rasa macam jiwa kacoo jer...

Naper ha ???

roslaini saad said...

kenapa yope...rupa mengelupor je..dah pening bebenor ke lepeh raye...

Joe DaRaT said...

Bukan penin jer .. Rasa nak gulin gelantang pun ader ...

RM OH RM ...

Nasib baik koi raya ader lagi ...

R@duan said...

hidup mesti diteruskan....

Joe DaRaT said...

Sekupang ... 2 kupang ... 3 kupang .. 4 kupang ... 5 kupang ...
Haa... Cukup buat beli Karipap ...

NASIRUDDIN BIN DIN said...

Agat pijo kot..
he...he..he...

NASIRUDDIN BIN DIN said...

Yeop duan ..
Ape dah jadi dengan kamus bahase pekat perok mike tu..
Tak up date ke..
Tu yeop perkataan baru A'GAT PIJO..
mike tejemah kan..

Joe DaRaT said...

Lagi satu .. BARUH = ke Arah sungai